Hur jag tappade 50kg på 16 veckor

Välkommen till bloggen och hur jag tappade 50kg på 16 veckor. Jag har tränat flera år med fokus på styrka, mindre på kroppen. Knäböjde kort innan dieten 240kg. Jag försökte sedan gå upp mot 260kg. Skadade mig på vägen, och motgångarna blev till slut för många. Min kroppsvikt låg då över 130kg. Jag var mycket ohälsosam.

Då motgångarna var många så ville jag fokusera på något annat än styrkan ett tag, men också för min fysiska hälsa. Jag har inte varit ensam under viktnedgången, och att kunna haft ett gemensamt mål har betytt oerhört mycket för att klara av det här på bara 16 veckor.

Det här är början på en längre serie. Följ redan i dag, för under söndagen delar jag med mig både före och efterbilder, och senare kanske även mitt kostupplägg och träning i mer detalj. Sen kommer min resa fortsätta med nya mål även nästa år!

Instagram Facebook

En reaktion på ”Hur jag tappade 50kg på 16 veckor

Lämna en kommentar